Kadaka tee 42a, Tallinn
Teine korrus, tuba №208
Info: +372 58 372 999
Tugi: +372 55 188 70
info@webdesign.ee
Skype: Webdesign.ee support

SEO ehk otsingumootoritele optimeerimine

Et koduleht saaks populaarseks ja palju külastajaid, tuleb temast rääkida auditooriumile. Selleks on olemas mitu viisi, millest üks on internetireklaam. Järgnevalt esitame mõned võimalused, kuidas reklaamida kodulehte ülemaailmses võrgus:

SEO ehk otsingumootoritele optimeerimine, mida tuntakse ka kui kodulehe suunamist otsingusüsteemide esimestele lehekülgedele ja ülemistele ridadele.

On hulk meetodeid, kuidas kodulehte edendada: sisu optimeerimine, funktsionaalsuse ja kasutusmugavuse parendamine, viidete ostmine jms. Tänaseks on optimeerimine (SEO) üks standardsetest internetireklaami meetoditest.

SEO ehk otsingumootoritele optimeerimine

Sellise reklaamimeetodi eelised:

  • Just sihtauditooriumi ehk teie teenustest/kaupadest huvitatud külastajate ligimeelitamine.
  • Klientide hulga mitmekordne suurendamine.
  • Taskukohane hind.
  • See on peaaegu katkematu protsess (arendamine toimub 24 tundi ööpäevas!).
  • Saab suhteliselt täpselt välja arvestada eelarve ja jälgida vahendite jaotamist.

Miinused:

  • Esimesi tulemusi tuleb oodata (kuni mitu kuud).
  • Protsess ise ei ole ka kiire, see tähendab meetodite valik, nende ettevalmistamine ja realiseerimine võtavad ka aega.
  • Arvestama peab riskiga, et midagi ei tule välja.

SMO ehk külastajate ligimeelitamine sotsiaalvõrgustike kaudu.

Nimetatud moodus on suunatud sellele, et koduleht köidaks kliente rohkem, mis saavutatakse sisu aktiivse parendamise ja teiste, sotsiaalvõrgustikega seotud meetoditega (sotsiaalvõrgustikes gruppide moodustamine ja arendamine, potentsiaalsetele klientidele huvi pakkuva sisu loomine jne).

Sotsiaalvõrgustikega töötamise eelised:

  • Võimalus end kiiresti reklaamida.
  • Võib luua oma sihtauditooriumi vanuse, huvide vms järgi.
  • Suur valik kuulutuste formaate.
  • Reklaamikampaania detailse statistika olemasolu.

Miinused: see meetod ei sobi kõikidele ärivaldkondadele.

Kontekstreklaam.

See meetod kujutab endast reklaami tasulist majutamist otsingusüsteemide lehekülgedele. Eelisena võib välja tuua „tühjade“ kulutuste riski puudumise ehk te saate tagasi täpselt sama palju, kui välja käisite. Kuid mõne teema puhul (näiteks finantsid/raha, auto, ehitus, turism) võib kontekstreklaam väga kallis olla.

Bännerid ehk igasuguste piltide ja animatsioonide paigutamine. Kui külastaja klikib bännerile, satub ta teie kodulehele.

See meetod on hea brändi edendamiseks, et seda hakataks paremini ja rohkem ära tundma. Miinuseks on kõige tihedamini madal „otsene“ efektiivsus võrreldes eelpool loetletud meetoditega, kuid siin sõltub kõik paljuski temaatikast.


Recommended Posts